söndag 29 augusti 2010

Inception!

Är en mycket sevärd film må jag säga! Alla bör se den!

lördag 21 augusti 2010

Home Sweet home!

Nu är vi hemma från en underbar resa med massa galna norrmän och greker! haha!. Det har varit två alldeles underbara veckor med Johanna på kreta ska ni veta! Tänkte kasta upp lite bilder här men som ni vet finns massa bilder på FB såklart!

Val 2010


Om ni ska rösta i valet i september. TÄNK innan, rösta inte på något bara för att "alla andra gör det".
Mitt val är solklart, nästa regering i sverige måste enligt mig vara Rödgrön. Framförallt för min egen skull men även för alla svenskars skull. Vi måste fortsätta vara att land där inte den med massa pengar har det bra och den sjuka eller arbetslösa har ett helvete.

måndag 2 augusti 2010

Grönan


Tur i både spel och kärlek

torsdag 29 juli 2010

Äckligt nära.

Det var nära, äckligt vidrigt jävla nära…

Jag talar såklart om döden som min sista förälder kom alldeles för nära i söndags morse. Och inte nog med det? nej det berodde till stor del även denna gång på Cancer pinnar (cigaretter).

Ni som är rökare och säger att de är svårt och sluta, fine det är möjligt. Men jag förstår fortfarande inte hur man kan vara funtad i skallen om man inte värderar sitt liv, kanske det finns någon man älskar där ute? jag lovar att den personen kommer ta det mycket hårt när du dör av dessa pinnar.

Här kommer en Egoistisk sanning till er alla från min sida.
Om man kollar igenom mina vänner som står mig nära som jag har i mitt liv så finns där ingen som röker, det är ingen 100% slump. Självklart hittar man vänner med samma värderingar som sig själv. sen skulle jag Aldrig någonsin frivilligt utsätta mig själv igen för den smärtan det är när någon nära går bort pga en så extremt onödig grej som tobak, därav aktiva val att inte ta rökare nära.

Men nu kommer vi till det mest sjuka och idiotiska av allt, det tar fan priset. Trots en uppväxt kantad av information om hur farligt rökning är så.
Finns det människor som nu är i mycket låg ålder som börjar röka för att dom vill?… Och när man då ifrågasätter det så är svaret “jag vill röka”. Det måste ju bero på antingen något i uppväxten eller att man är allmänt korkad? Hoppas för er skull att ni kanske passerar 40 års ålder iaf =). Det gjorde inte min mamma. <---länk.

Meddelande till dem som Slutat röka – BRA!!! Du har gjort ditt livs bästa val!!! Var stolt över dig själv!!! Vem du än är, så är till och med jag Glad att du slutade! Du gjorde många människor i din närhet en stor tjänst! Gjorde helt enkelt jorden till en bättre plats att leva på=)

Pappa – Hoppas verkligen du blir helt frisk igen! Sen ere dags att vinka hejdå till vissa vanor! :-) Vi är många som älskar dig, och verkligen vill ha dig kvar i våra liv en jäkla massa år till!

// Jimmy L. Tiljander

söndag 25 juli 2010

Tankar.

Nä fy fan, måste verkligen sluta tänka så mycket, vet ju liksom att allt är "bra" nu.

Krya på dig!

tisdag 20 juli 2010

Tvättelitvätt!

Nyss hemkommen från tvättstugan, var på tiden de kan vi ju lugnt säga! haha.

Mariel : 2 handukar och Vincent byxor upphittade som antagligen är dina.

Snart ska jag träffa älsklingen =) bara hon o jag! första gången på över en vecka typ! Mysigt!

I Helgen åker jag typ till Johannas landställe för att jobba, hon åker typ inte med =) tror bestämt de nalkas födelsedagskalad för henne =)

// X

Varmt!?!?

Ja nu jävlar har vi haft sommar! seså, fram med hösten nu!. Eller nja… Hösten är ju Helt meningslös! ingen gillar hösten.

Men Okej så här gör vi

Från och med 5e Aug tycker jag det ska ösregna och vara mulet i typ 2 veckor sen kan ge gärna vara bra väder en månad till!

// XzionZ Enjoooy!!!

NICE.

Nu har jag er i en liten ASK alla läsare :D

Blogspot har nya funktioner där jag lätt kan se antalet läsare osv. Dessutom prickas dom in på en karta =) + att jag ser varifrån dom kom. Så kan med säkra källor säga att en viss person använder bloglovin och via den läser min blogg! ;-)

Tiden.

Att 10 år kunde gå så fort.

R.I.P