måndag 21 juni 2010

Los Gatos.

Åker som bekant till Kreta 5e till 19e Augusti. Då har vi ett ytte pytte litet problem. Katterna! Behöver ju någon som tar hand om dom, och helst där dom är vana att bo men antar att det inte är något måste egentligen men underlättar ju eftersom dom är väldigt lättskötta där... Så, någon som är taggad?

Fortsättning...


För det första alla rika männsikor som kom på besök och spendera pengar. Sen alla som jobbade med bröllopet, tv städ kockar servitörer m.m får alltså lön som sedan spenderas i samhället. Det är alltså bara pengar som sätts i rullning ut i vårat samhälle. Sen all media runt om i världen som nu gjort reklam för sverige, sthlm, och brudparet... 

Så ni som tror att vi slösa skatte pengar, tänk om. Sverige som land gick garanterat + av detta.

Over and out.

Jobb:-)


Här är mitt jobb idag målat ränder samt satt panel och målat. Det ska bli ety showroom på elektrolux home i barkarby. När det är färdigt på onsdag kommer det vara tvättstugekoncept till flerfamiljshus. Jag har massor med jobb här alltså? Det kommer utan tvekan bli övertid. 

Om ett par dagar åker min älsk till gotland i 3 veckor. Önskar jag hade haft råd att åka med :-(. 

Min ekonomi suger verkligen pung, saknar min gamla lön. Har endast pengar till bensin till och från jobbet kvar, övriga resor ställs in om inte bidrag finns från någon. Ska till stuvsta på torsdag och hjälpa min bror med sitt coola rum projekt. De kommer bli skit bra när det är klart. Kan inte göra länk nu när jag bloggar i mobilen men bara kolla hans facebook för länk till hans blogg.

Apropå alla som gnäller ang att skatte pengar gick till brölloppet så är det dags att gå om skolan och läsa på lite. Sverige som land tjänade skadat myckey pengar pga det. Fortsättning i nästa inlägg.

onsdag 9 juni 2010

Försov mig.

Gah vaknade nyss, nån timma för sent. Kan ju bero på dom 14 timmars fysiska arbete som det blev igår igen. Och mer blir det, måste bli klar hos Linus Wahlgren denna vecka samt så har jag 2 altaner att bygga efter jobbet. Skoj o Hoj!

Nä dags att röra sig till Täby i rusningstrafik :-|

// Enjoy!!!

fredag 4 juni 2010

Tvätt


Så många stora maskiner står just nu fyllda med all min tvätt, dom är verkligen proppfyllda. Så blir det om man inte haft tid att tvätta på 6veckor typ

tisdag 1 juni 2010

Som en blixt.


Det kom som en blixt från klar himmel, är plötsligt mycket dålig. Ligger och skakar i sängen. Det är helt oförklarligt, för en kvart sedan var allt frid och fröjd. Hoppas det går över lika fort som det kom så jag kan somna. Massa jobb i morgon ju. 

Over and out

Tur!


Det betyder väl tur? :-)

torsdag 27 maj 2010

Middag.


Ska äta hos johanna snart det blir grillat. :-) men nu ska ni få höra något sjukt. Bilden på tigern som johanna ritat och som jag bloggade tidigare. Den var tydligen en vg bild. Det är ju fan helt sjukt. Bild läraren måste vara blind eller något.

Fre+Helg

För att illustrera hur min helg är planerad så gör jag detta lite snabbt.

Fredag:
Jobb på Vätö utanför Norrtälje                         - 07:00-16:00

Middag hos bekant till Johannas familj             - Kvällen

Lördag:
Hjälpa BMV att flytta                                       - Förmiddag

Jobba hos familjen Brundin                              - Eftermiddag

Melodifestivalen med Johanna                         - Kvällen

LÅNG Nattpromenad i stuvsta med Stefan
och ev. Johanna (Vem som helst kan bjuda       - Natten
in sig själv)                                                     

Söndag:
Tvättstuga                                                     - Förmiddag

Fortsätta hos familjen Brundin med altan         - Eftermiddag

VILA!!!                                                           - Kväll / natt

Tiger


Hon är så duktig :-) <3