måndag 4 oktober 2010

Update.

Min arm är som den är. orkar inte ens tänka på skiten…

Men nu till något positivt! Som av en händelse ska avloppen i mitt hus (endast denna huslänga) renoveras i november! ÄNTLIGEN!
det är så sjukt positivt för värdet och mitt psyke mot den här lägenheten! Det enda lilla jobbiga är att vattnet hem kommer vara avstängt 2 veckor (2 separerade veckor) men det löser sig ju!

/JLT

lördag 2 oktober 2010

Rhoca.


Jag ligger i johannas säng fick helt sjukt ont i ett slags anfall mitt under middagen. Försöker få vattnet i underarmen att rinna tillbaka lite. Det var för övrigt ganska länge sedan jag kände sån här smärta. Hoppas på att jag snart kan ställa mig upp igen. Tack för all hjälp älskling <3.

Armen


Som alla redan vet är min arm bruten. Och muskler lösa samt senor av. Mindre kul. Hoppas kunna arbeta igen januari 2011. Kul . Nu ska jag strax äta god middag hemma hos älsklingen, med släckt och så! Mina dagar är inte speciellt spännande. Så förslag på hur man får dom roligare mottages gärna.

torsdag 2 september 2010

Bilen med stort B.


Björnars nya golf. Riktigt fin och nice bil. Vill ha men, blir ju en framtida dröm.

söndag 29 augusti 2010

Inception!

Är en mycket sevärd film må jag säga! Alla bör se den!

lördag 21 augusti 2010

Home Sweet home!

Nu är vi hemma från en underbar resa med massa galna norrmän och greker! haha!. Det har varit två alldeles underbara veckor med Johanna på kreta ska ni veta! Tänkte kasta upp lite bilder här men som ni vet finns massa bilder på FB såklart!

Val 2010


Om ni ska rösta i valet i september. TÄNK innan, rösta inte på något bara för att "alla andra gör det".
Mitt val är solklart, nästa regering i sverige måste enligt mig vara Rödgrön. Framförallt för min egen skull men även för alla svenskars skull. Vi måste fortsätta vara att land där inte den med massa pengar har det bra och den sjuka eller arbetslösa har ett helvete.

måndag 2 augusti 2010

Grönan


Tur i både spel och kärlek

torsdag 29 juli 2010

Äckligt nära.

Det var nära, äckligt vidrigt jävla nära…

Jag talar såklart om döden som min sista förälder kom alldeles för nära i söndags morse. Och inte nog med det? nej det berodde till stor del även denna gång på Cancer pinnar (cigaretter).

Ni som är rökare och säger att de är svårt och sluta, fine det är möjligt. Men jag förstår fortfarande inte hur man kan vara funtad i skallen om man inte värderar sitt liv, kanske det finns någon man älskar där ute? jag lovar att den personen kommer ta det mycket hårt när du dör av dessa pinnar.

Här kommer en Egoistisk sanning till er alla från min sida.
Om man kollar igenom mina vänner som står mig nära som jag har i mitt liv så finns där ingen som röker, det är ingen 100% slump. Självklart hittar man vänner med samma värderingar som sig själv. sen skulle jag Aldrig någonsin frivilligt utsätta mig själv igen för den smärtan det är när någon nära går bort pga en så extremt onödig grej som tobak, därav aktiva val att inte ta rökare nära.

Men nu kommer vi till det mest sjuka och idiotiska av allt, det tar fan priset. Trots en uppväxt kantad av information om hur farligt rökning är så.
Finns det människor som nu är i mycket låg ålder som börjar röka för att dom vill?… Och när man då ifrågasätter det så är svaret “jag vill röka”. Det måste ju bero på antingen något i uppväxten eller att man är allmänt korkad? Hoppas för er skull att ni kanske passerar 40 års ålder iaf =). Det gjorde inte min mamma. <---länk.

Meddelande till dem som Slutat röka – BRA!!! Du har gjort ditt livs bästa val!!! Var stolt över dig själv!!! Vem du än är, så är till och med jag Glad att du slutade! Du gjorde många människor i din närhet en stor tjänst! Gjorde helt enkelt jorden till en bättre plats att leva på=)

Pappa – Hoppas verkligen du blir helt frisk igen! Sen ere dags att vinka hejdå till vissa vanor! :-) Vi är många som älskar dig, och verkligen vill ha dig kvar i våra liv en jäkla massa år till!

// Jimmy L. Tiljander

söndag 25 juli 2010

Tankar.

Nä fy fan, måste verkligen sluta tänka så mycket, vet ju liksom att allt är "bra" nu.

Krya på dig!