torsdag 4 juni 2009
onsdag 3 juni 2009
tisdag 2 juni 2009
Så är det.

Igår var jag ute och joggade, ungefär 4 km. Kändes väl helt okej. På bilden är det pekka som ligger och latar sig. Simba har varit ute hela natten och hela dagen idag. Stackars liten. Nu ska jag säga en sak som kommer få mariel på bättre humör. På torsdag ska det vara 5 grader och regn i sthlm. Mitt i juni liksom? Det känns som 0 grader enligt tv4 vädret. Nu slutar jag snart. Hem och vila, johanna är nog hos mig nu:) mys.
måndag 1 juni 2009
söndag 31 maj 2009
Strömavbrott
Jaha mitt i filmen dog allt, kul :P Bara datorn som fortfarande är igång. hoppas elen kommer tillbaka snart. Min mobil är dessutom tvärdöd, inge batteri.
Man får göra som förr =) Tända ett ljus eller två =)
/ Godnatt
Sommaren 2009
Sommaren 09, jadu kommer inte ha möjlighet att vara ledig mer än helgerna känns ju lagom spännande med tanke på att folk omkring mig ska hitta på massa kul, gotland, festivaler, sommarlov osv.
Så varför kommer jag inte ha möjlighet att vara ledig? Ska försöka förklara det är lite komplicerat.
Jag kommer inte ha något arbete efter sommaren, eftersom jag på detta arbete har förskottslön betyder det kort och gått att jag är skyldig ncc 19000 som dom kommer dra av på min sista lön, så den månaden kommer jag bara få ut ungefär 3000 kr i lön, det säger sig självt att det inte är möjligt att betala räkningar och överleva på det. till saken här då att jag har min semester. om jag blir avskedad betalar ncc ut mina semesterdagar i cash. Vilket kommer göra att jag ändå får ut ca 25000 den månaden (förutsatt att jag inte tar någon ledighet alls i sommar). Nu till det verkliga problemet. Tiden innan jag får min a-kassa från det jag slutar jobba är minst 2 månader i värsta fall 3-4 månader. hur i helvete ska då mina 25 000 räcka? jag har räknat ut att jag kan få ner månads kostnaden till 12500 för mitt liv. så det gäller att hålla i pengarna stenhårt nu i sommar och spara minsta krona som blir över på lönerna som kommer.
Tar gärna emot tips på hur jag kan sänka min månadskostnad, har i nuläget bytt elbolag och inväntar bindningstid hos comhem som går ut i sommar så jag kan säga upp tv och internet. sen ska även bilen ställas av i slutet av sommaren då kommer jag ner i 12500.
Men som sagt, något mer?
/ JLT Överlevaren
PS Sälja bilen eller lägenheten är totalt uteslutet då det bara genererar förlust i längden ds.
Helgen Slut.
Så var helgen slut, märkligt hur fort det går hela tiden på helgerna.
Såg nyss en film jag måste rekommendera till alla film älskare om man inte redan sett den. TAKEN heter den, det är en mycket smart och välgjord action film.
Jag ger den 4,5 av 5 möjliga.
Dags att göra lite nytta.





