torsdag 21 maj 2009

Morsning =)

Konstig natt- jag o hönken satt i min säng, vi skulle sen senare hem till henne och sova, vi väntade bara på att elvis skulle komma hem. När elvis väl kom hem (01:00) vet jag inte riktigt vad som hände. antagligen ingenting för 03:00 vaknade jag till allt va på, alla lampor och datorer. Så nej vi kom aldrig iväg till henne.

Hojt nu blir de frukost.

onsdag 20 maj 2009

Helnöjd :)

Nu är datorn installerad och klar. Den funkar väldigt bra. Sitter i sängen nu och bloggar nu, johanna med vänner sitter i soffan och bloggar och chattar. :) Riktig slappis kväll =)

Nyss fick jag adrenalin kick några små barn jagade en katt utanför och skrämde den rejält, min första tanke var: Är det simba eller elvis så ligger ungarna risigt till. Det var inte någon av dom utan söta "grå katt" men så fort barnen såg mig försvann dom så hann inte skrika på dem. . . men hade det varit stackars elvis eller snälla simba så.... GAAAAAHHHHHH.

Nu ska jag pilla vidare lite =) :D

Dator


:) nu är den hemma. Fjärrkontrollen ligger vid sidan om den :)

tisdag 19 maj 2009

Dator.

Ja nu blir man ju ledsen, min nya dator står på ICA i Larsberg, men har ingen Avi. Den här jäkla skitdatorn klarar ingenting längre msn lägger av hela tiden Start menyn blir svart m.m.

MEN en sak är bra :D

Jag är Ledig i 5 dagar nu!!!

Onsdag - Lata mig och sen ev hämta datorn.
Torsdag - Vända på dygnet samt ev. grilla på kvällen.
Fredag - Kryssning med jobbarkompisarna.
Lördag - Nyktra till?
Söndag - Ångest att lång helgen är slut.

Under över alla under ut.

Fundering.

(obs. denna fundering riktiar sig främst till Mariel och Stefan)

Det hela handlar om dragningskraft.

Tidvatten beror ju på månens dragningskraft. Lek med tanken att månen är rakt ovanför mig när jag står med båda fötterna på jorden. Enligt mig borde jag rent teoretiskt väga mindre (knappt mätbart men mindre)? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Tanken slog mig när jag satt och filosoferade på toa.
Om man nu ska dra detta vidare yttligare borde man faktiskt väga mindre på dagen än på natten om man befinner sig vid ekvatorn pga solens dragningskraft, den dragningskraften håller trots allt i jordklotet i sin onloppsbana kring solen.

Kommentarer?

/ J L T - XzionZ

måndag 18 maj 2009

På väg till.


Jag sitter i bilen på väg till nccs huvudkontor. Ska typ diskutera värderinga. Trist men skönt att slippa jobb 4 timmar:)

söndag 17 maj 2009

Tulpaner


Så är det :)

:)


Sommar

Jag skulle få.


Jag skulle få god bär tårta. Men johanna bestämde sig för att öppna burken och sen tömma den på golvet.

Magi!!


Av en slump utan att jag försökte lyckades jag få min öppna mobil att stå upp. ITS A KIND OF MAGIC!