tisdag 29 december 2009

Vinterland.


Skulle aldrig lämna detta underbara vinterland sverige.

fredag 25 december 2009

Julen

Hade fullt upp på julafton massa åkande =) men det var en lyckad jul må jag säga! Avslutade med att sova med älsklingen =). Idag blir det åka till mulles landställe dit älsklingen även ska åka fast i morgon =)

tisdag 22 december 2009

Kungen.


Jag kungen är över alla här! Gjort min första egna julskinka. Tog över 4 timmar. Men värt det. Lär vara sjukt god.

lördag 19 december 2009

Förfrågan.

Finns det någon som kan fixa en snyggare "head" till min blogg :P Orkar verkligen inte göra det själv!

ps texten XzionZ - "om man tänker en tanke" måste finnas med :D

/ JLT

Tittar ut.

Tittar ut och ser att det är mycket bra väder för att traska omkring i staden med älsklingen idag. Mår mycket bättre idag än i gårkväll min kropp strejkade rejält från 13:00 igår ungefär. Kanske var det sprutan som orsakade detta. men som sagt nu är kroppen på banan igen =) Kanske fajtats klart med vaccinet nu =). men innan det ger ett 100% skydd tar det ungefär dagar. men äh har man inte fått skiten ännu klarar man sig nog undan 3 dagar till.

Dags o ringa hänken!

/ SNÖGUBBEN

Förklaring tack!

Nu vill jag att någon kan förklara det märkliga fenomen som hela tiden händer i våra matbutiker.

När ni går in i Frukt avdelningen på samtliga matbutiker i sthlm finns alltid 2 olika sätt att köpa frukt, antingen i förpackning eller i lösvikt.

Med förpackning mednar jag en ask vindruvor, eller clementiner i nätpåse eller liknende.

Nu kommer vi då till det märkliga, Hur fan kommer det sig att frukten som ligger i en förpackning ALLTID är "snyggare" alltså den ser mycket godare ut än den andra. Borde ju inte vara så stor skillnad på en clementin i påse och en clementin utan nätpåse.

DESSUTOM! Det är i välding många fall ekonomiskt att köpa paketerad frukt! VARFÖR !?!?

fredag 18 december 2009





Underbart.


5 minus grader. Vindstilla. Och soluppgång över staden. Mitt absoluta favvo väder:) blir aldrig bättre än så här!

torsdag 17 december 2009

Tvättstugan.


Massa snö på fönsterbläcket:).