Nu är datorn installerad och klar. Den funkar väldigt bra. Sitter i sängen nu och bloggar nu, johanna med vänner sitter i soffan och bloggar och chattar. :) Riktig slappis kväll =)
Nyss fick jag adrenalin kick några små barn jagade en katt utanför och skrämde den rejält, min första tanke var: Är det simba eller elvis så ligger ungarna risigt till. Det var inte någon av dom utan söta "grå katt" men så fort barnen såg mig försvann dom så hann inte skrika på dem. . . men hade det varit stackars elvis eller snälla simba så.... GAAAAAHHHHHH.
Nu ska jag pilla vidare lite =) :D
onsdag 20 maj 2009
tisdag 19 maj 2009
Dator.
Ja nu blir man ju ledsen, min nya dator står på ICA i Larsberg, men har ingen Avi. Den här jäkla skitdatorn klarar ingenting längre msn lägger av hela tiden Start menyn blir svart m.m.
MEN en sak är bra :D
Jag är Ledig i 5 dagar nu!!!
Onsdag - Lata mig och sen ev hämta datorn.
Torsdag - Vända på dygnet samt ev. grilla på kvällen.
Fredag - Kryssning med jobbarkompisarna.
Lördag - Nyktra till?
Söndag - Ångest att lång helgen är slut.
Under över alla under ut.
MEN en sak är bra :D
Jag är Ledig i 5 dagar nu!!!
Onsdag - Lata mig och sen ev hämta datorn.
Torsdag - Vända på dygnet samt ev. grilla på kvällen.
Fredag - Kryssning med jobbarkompisarna.
Lördag - Nyktra till?
Söndag - Ångest att lång helgen är slut.
Under över alla under ut.
Fundering.
(obs. denna fundering riktiar sig främst till Mariel och Stefan)
Det hela handlar om dragningskraft.
Tidvatten beror ju på månens dragningskraft. Lek med tanken att månen är rakt ovanför mig när jag står med båda fötterna på jorden. Enligt mig borde jag rent teoretiskt väga mindre (knappt mätbart men mindre)? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Tanken slog mig när jag satt och filosoferade på toa.
Om man nu ska dra detta vidare yttligare borde man faktiskt väga mindre på dagen än på natten om man befinner sig vid ekvatorn pga solens dragningskraft, den dragningskraften håller trots allt i jordklotet i sin onloppsbana kring solen.
Kommentarer?
/ J L T - XzionZ
Det hela handlar om dragningskraft.
Tidvatten beror ju på månens dragningskraft. Lek med tanken att månen är rakt ovanför mig när jag står med båda fötterna på jorden. Enligt mig borde jag rent teoretiskt väga mindre (knappt mätbart men mindre)? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Tanken slog mig när jag satt och filosoferade på toa.
Om man nu ska dra detta vidare yttligare borde man faktiskt väga mindre på dagen än på natten om man befinner sig vid ekvatorn pga solens dragningskraft, den dragningskraften håller trots allt i jordklotet i sin onloppsbana kring solen.
Kommentarer?
/ J L T - XzionZ
måndag 18 maj 2009
På väg till.
Jag sitter i bilen på väg till nccs huvudkontor. Ska typ diskutera värderinga. Trist men skönt att slippa jobb 4 timmar:)
söndag 17 maj 2009
lördag 16 maj 2009
Det är SLUT.
Mellan mig och min dator ;-). Efter flera brända hårddiskar och grafikkort gör jag nu slut för gott. Tänker inte lägga en ynka krona till på den här skiten.
sanna mina ord ALDRIG mer Fujitsu Siemens, antagligen ett av de sämsta dator fabrikaten som finns, bra på pappret men totalt kasst byggda, NADA kvalitet.
Då vidare till efterträdaren som kommer inom 2 veckor, som alltid när jag väl lägger pengar på något så köper jag hellre kvalitet än kvantitet (förra datorn samma sak men jävla ncc bytte avtal månaden innan leverans så jag fick den där skiten först skulle man fått en riktigt grym HP dator, men så var de ju billigare med skiten.)
MEN!!!! nya datorn som kommer är en HP!!! HURRAAAAAA

Sweet.
OVER AND OUT! / JLT
sanna mina ord ALDRIG mer Fujitsu Siemens, antagligen ett av de sämsta dator fabrikaten som finns, bra på pappret men totalt kasst byggda, NADA kvalitet.
Då vidare till efterträdaren som kommer inom 2 veckor, som alltid när jag väl lägger pengar på något så köper jag hellre kvalitet än kvantitet (förra datorn samma sak men jävla ncc bytte avtal månaden innan leverans så jag fick den där skiten först skulle man fått en riktigt grym HP dator, men så var de ju billigare med skiten.)
MEN!!!! nya datorn som kommer är en HP!!! HURRAAAAAA

Sweet.
OVER AND OUT! / JLT
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



