lördag 19 december 2009

Förklaring tack!

Nu vill jag att någon kan förklara det märkliga fenomen som hela tiden händer i våra matbutiker.

När ni går in i Frukt avdelningen på samtliga matbutiker i sthlm finns alltid 2 olika sätt att köpa frukt, antingen i förpackning eller i lösvikt.

Med förpackning mednar jag en ask vindruvor, eller clementiner i nätpåse eller liknende.

Nu kommer vi då till det märkliga, Hur fan kommer det sig att frukten som ligger i en förpackning ALLTID är "snyggare" alltså den ser mycket godare ut än den andra. Borde ju inte vara så stor skillnad på en clementin i påse och en clementin utan nätpåse.

DESSUTOM! Det är i välding många fall ekonomiskt att köpa paketerad frukt! VARFÖR !?!?

1 kommentar:

Mullepop sa...

svar på dina frågor. fråga 1: när den går igenom processen att paketeras i olika förpackningar delar man upp frukten. Det gör att det blir mindre kollisioner frukterna emellan och därför blir mindre skadade. I plastförpackning skyddas de dessutom mer i efterhand också. fråga 2: de säljer mer och kan ta lägre priser. obs! Saknar sakkunnighet i frågorna och är ingen expert.