fredag 7 augusti 2009

Borttappad.


Igår när jag kom hem från willys inser jag ganska snabbt att den är borta. Får en mindre panik eftersom det var över 800kr i och samtliga visa kort, körkort, och bensinkort. Åker går ut och letar i bilen när jag kryper omkring missar ja ett samtal från dolt nr. Åker vidare till willys och hör med personalen, ingen hade fått in någon. Då ringer jag nordea och spärrar allt. Åker hem och förlust anmäler körkortet mm. Då ringer dolt nr igen och jag svarar. Då är det en extremt vänlig nån som hittat den på parkeringen när han skulle in och handla. Sen ringde han alltså igen när han åkte därifrån. Han erbjöd sig att komma till skärsätra och lämna den till mig. Det känns så jävla bra att det finns så snälla människor. Alla pengar och kort var kvar i den. LÄNGE LEVE SNÄLLA DELEN AV MÄNSKLIGHETEN!. (Undrar om samma sak hade hänt utanför lidingö, typ annan förort)

1 kommentar:

Mariel sa...

måste tillägga lite information: jag sa ju att den skulle dyka upp lagom till då du hade spärrat allt :P (fast klart man är Smart och spärrar!!) och sen först när dolt nr hade ringt och inte lämnat meddelande blev man suspekt först! och han som kom och lämnade bilen, såg snäll ut, ville inte ha något när Jimmu (du) erbjöd sig detta och hade en grön bil :) mossagrön. lite skäggig. :P tur iaf att det var rätt person som hittade din plånbok! jag hade lätt tagit kontanterna och sen lämnat in! :P