Nu vill jag att någon kan förklara det märkliga fenomen som hela tiden händer i våra matbutiker.
När ni går in i Frukt avdelningen på samtliga matbutiker i sthlm finns alltid 2 olika sätt att köpa frukt, antingen i förpackning eller i lösvikt.
Med förpackning mednar jag en ask vindruvor, eller clementiner i nätpåse eller liknende.
Nu kommer vi då till det märkliga, Hur fan kommer det sig att frukten som ligger i en förpackning ALLTID är "snyggare" alltså den ser mycket godare ut än den andra. Borde ju inte vara så stor skillnad på en clementin i påse och en clementin utan nätpåse.
DESSUTOM! Det är i välding många fall ekonomiskt att köpa paketerad frukt! VARFÖR !?!?
lördag 19 december 2009
fredag 18 december 2009
torsdag 17 december 2009
Vit Jul.
Enligt 90% av alla vädermedier i Sverige blir det en vit jul i STHLM. Vad som dessutom är ganska intressant är att enligt klart.se så håller sig våran varcka huvudstad under 0 grader hela året ut. med snö lite då och då. Vilket skulle innebära massa snö även på nyårsafton =) Skojigt!
onsdag 16 december 2009
tisdag 15 december 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







