lördag 19 december 2009

Förklaring tack!

Nu vill jag att någon kan förklara det märkliga fenomen som hela tiden händer i våra matbutiker.

När ni går in i Frukt avdelningen på samtliga matbutiker i sthlm finns alltid 2 olika sätt att köpa frukt, antingen i förpackning eller i lösvikt.

Med förpackning mednar jag en ask vindruvor, eller clementiner i nätpåse eller liknende.

Nu kommer vi då till det märkliga, Hur fan kommer det sig att frukten som ligger i en förpackning ALLTID är "snyggare" alltså den ser mycket godare ut än den andra. Borde ju inte vara så stor skillnad på en clementin i påse och en clementin utan nätpåse.

DESSUTOM! Det är i välding många fall ekonomiskt att köpa paketerad frukt! VARFÖR !?!?

fredag 18 december 2009





Underbart.


5 minus grader. Vindstilla. Och soluppgång över staden. Mitt absoluta favvo väder:) blir aldrig bättre än så här!

torsdag 17 december 2009

Tvättstugan.


Massa snö på fönsterbläcket:).

Vit Jul.

Enligt 90% av alla vädermedier i Sverige blir det en vit jul i STHLM. Vad som dessutom är ganska intressant är att enligt klart.se så håller sig våran varcka huvudstad under 0 grader hela året ut. med snö lite då och då. Vilket skulle innebära massa snö även på nyårsafton =) Skojigt!

Vaccinerad.


Kände inte nålen, alltså jag menar verkligen att jag inte ens märkte när han tryckte in den. Och nu efteråt så känner jag ingenting förutom tejpen med bomullen under. . . :) det kanske kommer, men nä. Ofarlig spruta so far.

onsdag 16 december 2009

tisdag 15 december 2009

Snön.


Har kommit till sthlm för att stanna tills helgen, vem vet kanske ännu längre? Men knappast till julen.