(obs. denna fundering riktiar sig främst till Mariel och Stefan)
Det hela handlar om dragningskraft.
Tidvatten beror ju på månens dragningskraft. Lek med tanken att månen är rakt ovanför mig när jag står med båda fötterna på jorden. Enligt mig borde jag rent teoretiskt väga mindre (knappt mätbart men mindre)? Eller är jag helt ute och cyklar nu? Tanken slog mig när jag satt och filosoferade på toa.
Om man nu ska dra detta vidare yttligare borde man faktiskt väga mindre på dagen än på natten om man befinner sig vid ekvatorn pga solens dragningskraft, den dragningskraften håller trots allt i jordklotet i sin onloppsbana kring solen.
Kommentarer?
/ J L T - XzionZ
tisdag 19 maj 2009
måndag 18 maj 2009
På väg till.
Jag sitter i bilen på väg till nccs huvudkontor. Ska typ diskutera värderinga. Trist men skönt att slippa jobb 4 timmar:)
söndag 17 maj 2009
lördag 16 maj 2009
Det är SLUT.
Mellan mig och min dator ;-). Efter flera brända hårddiskar och grafikkort gör jag nu slut för gott. Tänker inte lägga en ynka krona till på den här skiten.
sanna mina ord ALDRIG mer Fujitsu Siemens, antagligen ett av de sämsta dator fabrikaten som finns, bra på pappret men totalt kasst byggda, NADA kvalitet.
Då vidare till efterträdaren som kommer inom 2 veckor, som alltid när jag väl lägger pengar på något så köper jag hellre kvalitet än kvantitet (förra datorn samma sak men jävla ncc bytte avtal månaden innan leverans så jag fick den där skiten först skulle man fått en riktigt grym HP dator, men så var de ju billigare med skiten.)
MEN!!!! nya datorn som kommer är en HP!!! HURRAAAAAA

Sweet.
OVER AND OUT! / JLT
sanna mina ord ALDRIG mer Fujitsu Siemens, antagligen ett av de sämsta dator fabrikaten som finns, bra på pappret men totalt kasst byggda, NADA kvalitet.
Då vidare till efterträdaren som kommer inom 2 veckor, som alltid när jag väl lägger pengar på något så köper jag hellre kvalitet än kvantitet (förra datorn samma sak men jävla ncc bytte avtal månaden innan leverans så jag fick den där skiten först skulle man fått en riktigt grym HP dator, men så var de ju billigare med skiten.)
MEN!!!! nya datorn som kommer är en HP!!! HURRAAAAAA

Sweet.
OVER AND OUT! / JLT
fredag 15 maj 2009
torsdag 14 maj 2009
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)




